Home > Meer- en hoogbegaafd

Hoogbegaafd, begaafd, hoogintelligent, slim… Wat houdt het in?

Dat het kind ook automatisch succesvol is en dat het altijd alles direct snapt?
Dat het kind alleen maar met zijn neus in de boeken zit en met plezier naar school gaat?
En dat het kind straks ‘op z’n sloffen’ het gymnasium kan gaan doen?

Dit is vaak het beeld dat men heeft van deze kinderen.
Maar we horen vaak hele andere verhalen:

Van kinderen die zich met (vage) klachten door het schooljaar worstelen.
Van kinderen die zitten te dagdromen in de klas of juist als klas-clown de lessen verstoren.
Van kinderen die de aantekening krijgen ‘niet sociaal te zijn’.

En van kinderen die op het vervolgonderwijs afglijden naar een steeds lager niveau, omdat ze nooit hebben geleerd hoe ze moeten leren (Dr.Tessa Kieboom: slechts 16% behaalt een universitair diploma)*.

Op de Tijl Uilenspiegel besteden wij extra aandacht aan deze leerlingen. Wij gaan in gesprek met het kind en de ouders om te bepalen wat het kind nodig heeft om zich te kunnen ontwikkelen.

In het schooljaar 2017-2018 is ons bestuur met een speciale groep voor hoogbegaafde kinderen gestart. Komend schooljaar komt daar een tweede groep bij.

Meer informatie hierover vindt u op: MAXklas.nl